Wszelakie zabrudzenia drogowe, warunki atmosferyczne takie jak wiatr, deszcz, promieniowanie UV mają niestety szkodliwe działanie na jego jakość i wygląd. Ślady po owadach, ptasie odchody zwierają w swoim składzie substancje żrące, które pod wpływem wilgoci także potrafią uszkodzić lakier w dość szybkim czasie.
Przy zabrudzeniach komunikacyjnych bardzo drobne cząsteczki brudu osadzają się na powierzchni, zatykając mikro-szczeliny lakieru. Proces ten przyśpiesza degradację powłoki lakierniczej. Substancje takie jak np. azotany zawarte w zanieczyszczeniach atakują kryształki barwnika, co skutkuje utratę połysku, matowienie oraz mikrouszkodzenia niewidoczne dla ludzkiego oka.
Długie odstępy między jednym, a drugim myciem samochodu prowadzą do osadzania się tzw. konglomeratów (zlepki brudów różnego pochodzenia), których pozbycie się wymaga użycia silnej chemii lub ingerencji mechanicznej (nadmierne szczotkowanie).
Głównym zadaniem lakieru jest ochrona samochodu przed korozją, zadrapaniami, odbarwieniami, a przy dzisiejszej innowacyjnej technologii powłoka lakiernicza jest niezwykle cienka, często porównywalna z grubością ludzkiego włosa.
Odpowiednia pielęgnacja specjalistycznymi środkami o wysokiej jakości skutecznie zapobiega wszystkim wspomnianym procesom degradacyjnym powyżej, dlatego zapraszamy na www.kenochem.pl w celu sprawdzenia naszej oferty produktowej.
Mając już wiedzę, dlaczego warto dbać o samochód, przychodzi czas na wybór odpowiedniej metody mycia. Do wyboru na rynku mamy:
- myjnie ręczne
- myjnie samoobsługowe
- myjnie automatyczne
- myjnie parowe
Każda z wymienionych myjni ma swoje zalety i wady, ale dla użytkownika powinna być najważniejsza jakość wykonywanych i oferowanych usług.
Kenochem, Karolina Partyka